FR | NL
Home | Over Vax Info | Links | Contacteer ons

Actualiteitprint

Vaccinatieweerstand / Nood aan nieuwe communicatiestrategieën

gepubliceerd op maandag 13 augustus 2018

Een commentaarartikel in Vaccine pleit voor een nieuwe communicatiestrategieën om een antwoord te bieden op de toenemende weerstand tegen vaccinaties.

Volgens de auteurs volstaan rationele productcommunicatie (met wetenschappelijke argumenten over de werking en het belang van vaccins) en ‘defensieve communicatie’ (fact checking en het ontmaskeren van fake news) niet langer om het hoofd te bieden aan de vele misleidende en vaak emotionele boodschappen die op de sociale media circuleren.
De auteurs pleiten ervoor om zich te spiegelen aan de commerciële communicatie en op een geïntegreerde manier te communiceren met positieve boodschappen over de zichtbare voordelen van vaccins, waarbij wordt ingespeeld op de emoties van het publiek. Daarbij moeten diverse kanalen (inclusief sociale media) en diverse formaten (beeld, film..) worden gebruikt.

Bron
Gesualdo F, Zamperini N, Tozzi AE. Commentary. To talk better about vaccines, we should talk less about vaccines. Vaccine. 2018. Online 19 juli 2018
https://doi.org/10.1016/j.vaccine.2018.07.025


Abonneer u op de nieuwsbrief